خدمات شبکه

ساخت وبلاگ
اخباری خوب درباره جبهه سایبری: به تازگی یک افزایش واضح در به اشتراک گذاری عمومی از هوش سایبری تهدید نسبت به سال 2015 وجود داشته است.
AlienVault، که 617 شرکت کننده در Black Hat USA 2017 را مورد بررسی قرار داد، دریافتند که متخصصان خدمات شبکه امنیت فناوری اطلاعات، شیوه های کار خود را با توجه به تهدیدات در حال ظهور مانند نرم افزارهای مخرب و باج افزار تغییر می دهند که می توانند از راه حل های امنیتی سنتی جلوگیری کنند.
بزرگترین گروه پاسخ دهندگان (43٪) به باج افزارها به عنوان بزرگترین نگرانی امنیتی خود اشاره کردند. بزرگترین ترس برای اکثر شرکت کنندگان (38٪) عدم قدرت جلوگیری از آلوده سازی های های آینده بود.
در همین حال دومین گروه بزرگ، در 31٪، بیشتر در مورد نرم افزارهای مخرب که به طور مداوم در حال تحول اند نگران بودند. مطالعات اخیر نشان داده اند که 97٪ از آلوده سازی های موفق نرم افزارهای مخرب، از تکنیک های پلی مورف استفاده می کنند. این قابلیتهای تغییر شکل راهکارهای امنیتی پایه پایانی را بی اثر می کند، زیرا این دفاع ها معمولا پسیو شبکه نمیتوانند تهدیدات جدیدی را شناسایی کرده و از تهدیداتی که قبلا دیده نشده است جلوگیری کنند.
جووالد مالک، مدافع امنیتی AlienVault، گفت: "برای سال ها، تیم های امنیتی، این افسانه را که می توان یک حباب امنیتی منظم و محافظ در اطراف یک سازمان ایجاد کرد تا افراد بد را دور نگه داشت، ادامه داده است." "اما تهدیدات جدید و در حال ظهور این رویکرد را به چالش می کشد. امنیت سایبری هرگز متوقف نمی شود، بنابراین حیاتی است که تیم های امنیتی، با به اشتراک گذاری اطلاعات خطرناک، مهارت های جمعی خود را به اشتراک گذارند. کشف مشكلات بالقوه قبل از اینکه بیشتر و بیشتر شوند در جهت کاهش آسيب هاي آتي از حملات سايبري ضروري است. "
 
 
این تغییر چشم انداز تهدید موجب افزایش قابل توجهی در به اشتراک گذاری عمومی اطلاعات پشتیبانی شبکه تهدید در طی دو سال گذشته شده است. وی گفت که AlienVault از سال 2015، از طریق نظرسنجی ها در کنفرانس های امنیتی در سراسر جهان، به اشتراک گذاری اطلاعات تهدید را ردیابی کرده است. در سال 2015، تنها 8 درصد از شرکت کنندگان در کنفرانس Infosecurity Europe و 14 درصد از شرکت کنندگان در Black Hat USA اظهار داشتند که آنها جزئیات عمومی در مورد تهدیداتی که جدیدا کشف کرده اند را به طور عمومی به اشتراک گذاشته اند. در بررسی شرکت کنندگان در کنفرانس Black Hat سال 2017 این درصد به 17 درصد افزایش یافته است.
علاوه بر این، نتایج همچنین نشان می دهد که اکنون متخصصان امنیتی بیشتر از دو سال پیش به هوشمندی مقابله با تهدیدات اعتماد می کنند. به ویژه، تعداد افرادی که به هوشمندی مقابله با تهدیدات منبع باز اعتماد دارند، از 15٪ در سال 2015 (تنها شرکت کنندگان در Infosecurity Europe) به 31٪ از کسانی که در Black Hat  سال 2017 مورد بررسی قرار گرفتند افزایش یافتند. 
"واقعیت سخت این است که هیچ تعداد از سیستم های امنیتی نمی توانند حمله را متوقف کنند؛ آنها فقط می توانند خطر را کاهش دهند. "بنابراین شدت حمله به این معناست که چگونه یک شرکت می تواند به تهدیدها پاسخ دهد. هنگامی که تیم های امنیتی می توانند تهدیدات بالقوه را پیش از وقوع شناسایی کنند، می تواند میلیون ها شرکت میکروتیک را از آسیب های شدیدی که ممکن است به درامد و شهرت شان وارد شود نجات می دهند. ابزارهای رایگان اغلب سریعترین ابزار برای شناسایی تهدیدات جدید هستند، زیرا آنها به تجربیات مشترک تعداد زیادی از تیم های امنیتی در سراسر جهان متکی هستند. "

پلت فرم باگ محبوب HackerOne بر آن است تا 100 میلیون دلار در پرداخت به هکرهای اخلاقی برای شناسایی آسیب پذیری و گزارش از طریق سایت تا سال  2020    تعلق بگیرد.

مدیر عامل شرکت Marten Mickos در پستی در بلاگش ادعا کرده است که این پلتفرم در حال حاضر بیش از100000 هکر را برای یافتن و حل 50000 آسیب پذیری کمک کرده است که این امر موجب پرداخت بیش از 20 میلیون دلار شده است.

این به اصطلاح "امنیت مبتنی بر هکر" می تواند به ریشه کن کردن اشکالاتی که معمولا توسط ابزارهای خودکار پیدا نمی شود کمک کرده و در بلند مدت سازمان های مشکل دار را نجات دهند - با توجه به هزینه های استخدام یک شرکت خارجی حسابرسی .

این بخشی از دلایلی است که حتی وزارت دفاع ایالات متحده در سال گذشته به این حرکت ملحق شد و برنامه های مختلفی نظیر "پنتاگون را هک کنید"،" ارتش را هک کنید" و" نیروی هوایی را هک کنید"را اجرا کرده است 

اخیرا، Tor به احترام میلیون ها نفر از مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران و دیگران در سراسر جهان که به برای حفظ حریم خصوصی مرورگر خود به آن متکی هستند، برنامه ی خود با  HackerOne راعلنی کرد.

در یک نمونه از برخی از ثروت های ارائه شده به هکرهای اخلاقی، فیس بوک در ماه جولای اعلام کرد که مبلغ جایزه حفاظت اینترنت خود را به مبلغ 1 میلیون دلار افزایش می دهد، و مایکروسافت یک برنامه جدید ویندوز با پرداخت 250 ، 000 دلار را آغاز کرد .

میکوس میگوید: "فقط چند سال پیش، برنامه های bug bounty ، امتیاز چند شرکت مبتنی بر ابر بود هکرهایی که به آنها میکروتیک کمک میکردند به هزاران نفر می رسید و پاداش ها کم بود امروز ما در اینجا 100000 هکر قوی، و 50000 آسیب پذیری ریشه کن شده و 20 میلیون دلار پاداش برای قهرمانان امنیت مبتنی بر هکرها داریم. به زودی ما 1 میلیون هکر، 200000 آسیب پذیری را کشف و برطرف خواهیم کرد و 100 میلیون دلار پاداش خواهیم داد .پس انداز به خاطر فراوانی نقض داده ها حدود 10 میلیارد دلار خواهد بود این بسیار زیاد است و این فقط آغاز است . "

 
خدمات شبکه...
ما را در سایت خدمات شبکه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا passive بازدید : 84 تاريخ : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397 ساعت: 10:46

امروزه مشاغل باید به سرعت خود را با الزامات اقتصاد جهانی و نیروی کار وفق بدهند. موفقیت همواره بواسطه ی توانایی در بهینه سازی و محافظت از اطلاعات دربرگیرنده ی افراد، سازمان ها و دستگاه ها تعریف می شود. برای کمک به مشاغل در چیره شدن به این چالش ها و پذیرفتن کامل این مزایای انعطاف پذیری و مقیاس پذیری که  ارائه می دهد، سیتریکس امروز اعلام کردکه ارتباط طولانی مدت استراتژیکش با گوگل در حال گسترش است. مشتریان قادر خواهند بود که از سیتریکس خدمات شبکه برای ارائه و مدیریت فضای کاری دیجیتال، از جمله Citrix Workspace Service  در پلتفرم  گوگل استفاده کنند. سیتریکس و گوگل در حال همکاری برای ارائه ی ابری برنامه ها و دسکتاپ نقطه پایانی های بهینه سازی شده با  به مشتریان سازمانی خود هستند که بیش از پیش به ابرهای عمومی و ابر ترکیبی  برای حل نیازهای تجاری خود برای فضای کار ایمن دیجیتال نیاز دارند.
 
 
همراه با این راه حل های جدید ابری، سیتریکس  و گوگل همچنین ادغام جدیدی را که در حال حاضر در بین Citrix ShareFile و Google G Suite موجود است را معرفی می کنند که در صورت استفاده از راه حل های کاری سیتریکس امکان پیگیری داده ها را فراهم می کند. یک پلاگین ShareFile جدید که امکان به اشتراک گذاری امن فایل ها از طریق  Gmail را داده و یک اتصال ShareFile به گوگل ىرايو به کاربران یک مکان پشتیبانی شبکه واحد برای یافتن تمام اسناد خود را ارائه می کند. بعلاوه، هم اکنون در گوگل  Citrix NetScaler CPX نیزموجود است و تلاش ها بر آن است که تا پایان فصل در Google Cloud Launcher موجود شوند. تاکید گوگل بر ظروف و سیستم هماهنگی Kubeetes به جامعه برنامه نویسان اجازه می دهد از  NetScaler CPX برای ساختن و مقیاس بندی برنامه های کاربردی امن در  استفاده کنند.
با ادغام  سرویس سیتریکس و گوگل کلاود، مشتریان گوگل به راحتی توانایی اضافه کردن برنامه ها و دسکتاپ های مجازی که در گوگل  اجرا می شوند را دارند و می توانند از آنها در کنار مجموعه بهره وری   G Suite استفاده کنند.
سیتریکس و گوگل در حال تلاش مستمر برای ارائه ی راه حل های نقطه پایانی امن برای دسترسی به فضای کاری پسیو شبکه دیجیتال هستند. گوگل اخیرا پشتیبانی از مرورگر رسمی کروم برای سیتریکس با بهینه سازی گرافیک تنها در XenApp  را اعلام کرد. گوگل و سیتریکس به همکاری خود ادامه خواهند داد تا ارائه ی XenApp به دستگاههای مبتنی بر OS را برای مشتریان شرکتی ارتقا و بهینه سازی کنند و گیرنده ای دائمی برای به روز رسانی کروم ارائه شود.
 و شرکت Carbon Black در حال همکاری برای راه حل  جدیدی هستند که هدفش تحلیل داده های کاربردی تاریخی برای محافظت از دیتاسنتر در برابر تهدیدات ناشناخته است.
این راه حل به نوعی عناصر AppDefense ، که نرم افزار نسبتا جدید است و Cb Defense، راه حل آنتی ویروس ابری Carbon Black را با یکدیگر ترکیب کرده است. براساس پست بلاگی تام بارسی، معاون ارشد بخش توسعه کسب و کار Carbon Black محصول نهایی یک راه حل " پایانی کامل" برای دیتاسنترهای نرم افزاری است.

بارسی نوشت: "این راه حل سطحی بی سابقه از  را برای برنامه های در حال اجرا د فراهم میکروتیک می کند و به مشاغل در سرتاسر جهان (که در حال اجرای بیش از 60 میلیون ماشین مجازی هستند کمک می کند) کمک می کند تا به بالاترین سطح از برسند. این همچنین اولین راه حل در این صنعت است که به طور کامل ویژگی های منحصر به فرد مجازی سازی به همراه Streaming Prevention، را برای جلوگیری، تشخیص و پاسخ دادن به تهدیدات پیشرفته به ارمغان می آورد."

این راه حل جدید که نامش هنوز از طرف هیچ یک از دو شرکت فاش نشده است روشی سه جانبه برای محافظت از برنامه ها در دیتاسنتر را دارد. ابتدا، این راه حل "رفتار برنامه شناخته شده ی خوب " را تثبیت و اعمال می کند. با بهره گیری از قابلیت های لیست سفارشی AppDefense، راه حل مشترک می تواند نحوه رفتار یک نقطه پایانی سازمان را در زمانی که امن و سالم هستند را شناسایی کند. این هوشمندی همچنین شامل قدرت تشخیصی است بین تغییرات نقطه پایانی که قانونی هستند و آنهایی که باعث سوء ظن می شوند."
 
 
 
دوم، این راه حل رفتارهای تاریخی یک برنامه را تحلیل می کند تا بتواند فعالیت های مشکوک را ردگیری کند." این راه حل، زمینه استفاده از نرم افزار را برای شناسایی تهدیدات رفتاری پیشرفته برای تأمین  بیشتر از حد مجاز فراهم می آورد". هر گونه تهدیدی که توسط قفل کردن رفتار برنامه از آن جلوگیری نشود، از طریق Streaming Prevention متعلق به Carbon Black برداشت می شود. Streaming Prevention یک فناوری شناسایی تهدید پیشرفته است که از پردازش جریان یک خدمات شبکه رویداد استفاده می کند تا بتوان حوادث متعدد در طول زمان را به یکدیگر ارتباط داد و بتوان بر وجود یک تهدید دلالت کرد.

سوم، این راه حل به کاربران اجازه می دهد که پاسخشان به تهدید را به صورت خودکار درآورند، مثلا اینکه از نمونه ی آلوده شده عکسی گرفته شود و یا اینکه یک ماشین مجازی در قرنطینه قرار بگیرد و یا به حالت تعلیق درآید.
این محصول مشترک جدید نشان دهنده ی گسترش همکاری بین و Carbon Black است که به کاربران AppDefense امکان دسترسی به پلتفرم امنیتی Carbon Black به نام  “Predictive Security Cloud” را می دهد.

 Carbon Blacknv برای تبلیغ کردن محصول جدیدشان، در حال راه اندازی یک رودشو در 15 شهر هستند که به مشاغل فرصتی برای که این راه حل را شخصا درایو تست کنند.

 
خدمات شبکه...
ما را در سایت خدمات شبکه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا passive بازدید : 96 تاريخ : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 ساعت: 16:56

صنایع Dell EMC که بستر های نرم افزاری زیرساخت فوق همگرا  (HCI) را در اختیار دارند، با ایجاد قابلیت های Dell  HCI  در سرورهای جدید  نسل چهارده Dell  PowerEdge  که برنده ی جوایزی نیز شده است، بصورت قابل توجهی ترقی کرده است.
با استفاده از این جدیدترین پلتفرم سرور PowerEdge که برای HCI طراحی و بهینه سازی شده است، مشتریان بزرگ و کوچک می توانند عملکردی با قدرت بیشتر و قابلیت پیش بینی بالاتر را با قابلیت تنظیم گسترده تری برای میزبانی طیف وسیعی از برنامه های کاربردی نرم افزاری مهم در Dell  VxRail و دستگاههای سری XC انتظار داشته باشند.
"به گفته ی Chad Sakac رئیس بخش راه حل ها و پلتفرم های همگرا در Dell  " مشتریانی خدمات شبکه که در پی تحولاتی در فناوری اطلاعات خود هستند به طور فزاینده ای در حال روی آوردن به زیرساخت های فوق همگرا به عنوان فنداسیونی ایده آل برای ساده سازی فناوری اطلاعات امروز و آینده اند. با استفاده از HCI به عنوان یک زیرساخت نرم افزاری، دستیابی به عملکرد نهایی و قابلیت اطمینان متکی بر ایجاد  نرم افزار همراه با سخت افزاری بهینه و تنظیمات آن است. دستگاههای HCI کلید در دست، معتبر و آزمایش شده و پیش یکپارچه ی  HCI، مشتریان را قادر به ایجاد زیرساخت فناوری اطلاعات مقیاس پذیر و معتبر ساخته، با اعتماد و عملکرد قابل اطمینانی که به سازمان های فناوری اطلاعات کمک میکند تا به راحتی نیازهای روزافزون کسب و کار خود را براورده سازند."
با توجه به تحقیقات IDC، HCI  با سرعت بسیار بالایی در میان دیگر زیرساخت های همگرا در حال رشد است و درآمد جهانی آن با رشد 48.5 درصدی سالانه  در سه ماهه دوم 2017  در حال افزایش است و در حال حاضر تقریبا 25٪ از کلیه راه حل های زیربنایی فروخته شده را ازآن خود کرده است. تحقیقات IDC نشان می دهد Dell mikrotik در سیستم های HCI جهانی رتبه اول دارد و 29 درصد از کل درآمد بخش در سه ماهه ی دوم و رشد سالانه درآمدی برابر با 149 درصد را دارد. Dell  VxRail  یکی از سریعترین دستگاههای  HCI در سطح جهان است با جذب مشتری بالا که بیش از 275٪ رشد درآمد سالانه که بیش از 5.7 برابر بیش از نرخ رشد بازار است را دارا میباشد.

 

 


Dell EMC  در حال حاضر ترکیبی از سادگی، چابکی و مقیاس پذیری پرتفولیوی HCI که پیشرو در صنعت خود است می باشد که قدرت و انعطاف پذیری سرورهای نسل بعدی را دارا است و برای HCI طراحی و بهینه سازی شده است. این امر موجب عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتری برای پاسخگویی میکروتیک به خواسته های مشتریان را فراهم می کند، زیرا HCI به دیتاسنترهای اصلی حرکت می کند و برای اجرای طیف گسترده ای از برنامه ها و حجم کارها قابل اطمینان است.
سرورهای نسل چهاردهم PowerEdge که مبتنی بر پردازشگر Intel® Xeon® Scalable Family هستند، شامل 150 مورد از الزامات خاص برای ذخیره سازی نرم افزاری (SDS) است که منحصرا برای HCI بهینه شده اند. این شامل پشتیبانی پیشرفته برای SSD ها در استقرار های scale-out  و راه اندازی سریعتر و مدیریت ساده ی ذخیره سازی اطلاعات و خنک سازی بهتر درایو برای افزایش قابلیت اطمینان؛ و رابط کاربر مشترک و اختیاری در سراسر سرور و پلتفرم های HCI برای قابلیت های مدیریتی سیستم های  Dell می باشد.
به روز رسانی پورتفولیوی  Dell HCI به مشتریان دسترسی بسیار سریعتری به برنامه ها و داده ها ، بسامد ساعت بالاتر، کانال های حافظه بیشتر و حافظه سریع تری را داده که منجر به قدرت پردازشی 1.7 برابر و  62٪ پهنای باند داخلی بالاتری می شود.
دستگاههای Dell HCI عبارتند از خانواده Dell EMC VxRail Appliance که توسط  VMware vSAN ™ طراحی شده با همکاری وی ساخته شده است و سری Dell XC برای مشتریانی که به دنبال انتخاب هیپنوتیزورها هستند، از جمله Microsoft Hyper-V ویا محیط های multi-hypervisor. این دستگاه های HCI کل چرخه عمر پسیو شبکه را با اتوماسیون پیشرفته ساده سازی کرده است- با نرم افزار منحصر به فردی که استقرار، مدیریت، مقیاس سازی، پشتیبانی و نگهداری را برای مشتریان از روز اول آسان تر می کند.
 دستگاههای Dell EMC VxRail در سرورهای نسل چهاردهم PowerEdge عملکردی قدرتمند و قابل پیش بینی در میلیون ها گزینه پیکربندی انعطاف پذیر برای پاسخگویی به هر مورد استفاده از HCI و حجم کاری ماموریت بحرانی را در محیط های VMware ارائه می دهد.  انتظاراتی که مشتریان VxRail می توانند داشته باشند عبارتند از: 
•    عملکرد بهتر برای برنامه های پرطرفدار با 2 برابر IOPS  بالاتر (عملیات ورودی / خروجی در هر ثانیه)، و بیش از 2 برابر زمان پاسخ سریعتر
•    عملکرد بسیار قابل اعتماد با 9 برابر زمان پاسخ دهی سریعتر و قابل پیش بینی تر در کمتر از یک میلیونیوم ثانیه 
•    گزینه های بیشتر برای استقرار کاملا مناسب با میلیون ها گزینه ی تنظیم پشتیبانی شبکه بیشتر از جمله گزینه های بیشتر پردازنده، SATA    SSD های جدید، گزینه های اتصال به شبکه های اضافی، و گسترش بیشتر GPU برای مطابقت با نیازهای HCI مشتری 
•    پشتیبانی از  NAS با استفاده از نرم افزار با Dell EMC Isilon SD Edge برای مدیریت از راه دور و یا راه اندازی فایل های edge-to-core ، پیوستن به همسان سازی از راه دور VxRail ، ذخیره سازی ابری و قابلیت های مدیریت

سری Dell EMC XC  در سرورهای PowerEdge نسل چهاردهم کارایی بالاتری را برای حجم کاری، سرعت های شبکه ای سریع تر و تنظیمات جدید NVMe / SSD فراهم می کند. به طور خاص، با دستگاههای جدید Dell EMC XC سری، مشتریان می توانند انتظار داشته باشند:
•    افزایش کارایی برای محاسبه حجم کار فشرده با حداکثر 50٪ هسته اضافی در هر دستگاه
•    تا 93٪ افزایش توانایی محاسبه برای حجم کاری با تراکم ذخیره سازی به عنوان یک نیاز اولیه
•    موارد استفاده گسترده در محیط های VDI برای نیازهای محاسباتی پیچیده با 50٪ قدرت بیشتر GPU

خدمات شبکه...
ما را در سایت خدمات شبکه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا passive بازدید : 71 تاريخ : سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 ساعت: 12:30

مقدمه
عامل‌هايي مانند کارشناسان، عوامل تکنولوژيکي و فرآيند‌هاي سازماني عناصري هستند که پياده‌سازي  امنيت در سازمان ها را با چالش خدمات شبکه مواجه مي کنند. جنبه هاي انساني عبارتست از آنچه مربوط به شناخت و درک افراد است مانند فرهنگ و تعامل با ديگر با افراد. جنبه هاي سازماني مربوط هستند به ساختار سازمان شامل اندازه سازمان و تصميمات مديريتي در حوزه امنيت فناوري اطلاعات. جنبه هاي تکنولوژي، شامل راه حل هاي تکنيکي مانند برنامه ها و پروتکل هاست. براي مثال، براي رسيدن به درک متقابل درباره ريسک هاي امنيت در ميان ذينفعان مختلف، ارتباطات و تعاملات موثر مورد نياز است. همچنين خطاهاي انساني تهديد ديگري براي راهکارهاي امنيتي هستند. تحليل ها نشان مي دهد که فاکتورهاي سازماني مانند ارتباطات، فرهنگ امنيت و قوانين دلايل متداول خطاها در حوزه امنيت اطلاعات هستند.
متدولوژي
شناخت بهتر شرايط و محدوديت هاي دنياي واقعي در ارائه راهکارهاي امنيتي براي ايجاد سيستم هاي پسیو شبکه امن تر و قابل استفاده تر، به توسعه دهندگان و طراحان سيستم کمک خواهد کرد. سوالات اصلي که در اين مطالعه مطرح شده است، عبارتند از:
1.    مشکلات اصلي که کارشناسان در بخش امنيت اطلاعات در سازمان خود با آنها روبرو هستند، چيست؟
2.    چگونه اين چالش ها و مشکلات با هم در تقابل هستند؟
3.    الزامات اين چالش ها بر روي تحقيقات آينده چيست؟


ارائه چارچوب يکپارچه چالش ها
سه دسته از اين مشکلات بعنوان فاکتورهاي انساني دسته بندي مي شود:
1-     فرهنگ 2-  فقدان آموزش امنيت 3- فرآيندهاي امنيت ارتباطات
فقدان فرهنگ امنيت داخل سازمانها تغيير شيوه ها را مشکل کرده است. براي مثال، چندين کارمند از يک نام کاربري براي دسترسي به يک سيستم پشتیبانی شبکه استفاده مي کنند. در برخي موارد، کارمندان دسترسي به داده را بعنوان يک امتياز در نظر مي گيرند و در برابر از دست دادن اين امتياز بعنوان يک تغيير سازماني مقاومت مي نمايند. فقدان آموزش امنيت موضوع ديگر است. پياده سازي کنترل هاي امنيتي در حالي که افراد توجه کافي يا دانش کافي درباره امنيت فناوري اطلاعات ندارند، دشوار خواهد بود. فقدان فرهنگ و آموزش، شناخت ريسک هايي که ذينفعان داخل سازمان با آن مواجه هستند، تحت تاثير قرار مي دهد. زماني که ديدگاه مشترک از ريسک ها ميان ذينفعان وجود نداشته باشد امنيت ارتباطات با مشکل روبرو خواهد شد.
مواردي که به ويژگي هاي سازمان ها مربوط مي شود، عبارتند از:
1-     برآورد ريسک 2- محيط هاي باز و آزاد دانشگاهي 3- فقدان بودجه 4- قرار دادن امنيت در اولويت دوم 5- زمانبندي فشرده 6- روابط تجاري با ديگر سازمان ها 7- توزيع مسئوليت هاي فناوري اطلاعات 8- کنترل دسترسي به داده هاي حساس
فاکتورهاي مبتني بر تکنولوژي که براي پياده سازي قوانين امنيتي مطرح مي شوند، عبارتند از:
1-     پيچيدگي سيستم ها 2- دسترسي هاي توزيع شده و سيار 3- آسيب در سيستم ها و برنامه ها
نتيجه گيري
تجزيه و تحليل ها نشان داد که ارتباطات موثر يک مشکل براي کارشناساني که ريسک ها و کنترل هاي امنيتي را با ديگر ذينفعان مطرح مي نمايند، مي باشد. براي پياده سازي فرآيندهاي امنيتي بايد فرهنگ سازماني و ديدگاه ذينفعان مختلف و نه فقط کاربران نهايي درباره ريسک هاي امنيتي در نظر گرفته شود. توزيع مديريت فناوري اطلاعات و عدم آموزش هاي امنيتي میکروتیک ذينفعان فاکتورهايي هستند که تاثير منفي بر روي کارآيي و اثربخشي ارتباطات ايجاد شده توسط کارشناسان امنيت دارند.زمانبندي فشرده براي تحويل سرويس هايي که شامل نيازمنديهاي امنيتي است، مشکل ديگري است. اين مشکل به کمبود زمان، منابع و ارتباطات متناقض بين مسئولان مربوط مي باشد. به اين ترتيب يک ارتباط مستقيم بين زمانبندي فشرده و سطح امنيت وجود دارد.
توزيع، در حوزه دسترسي کنترل شده به داده دو جنبه دارد: اول، کنترل کردن دسترسي کاربراني که پراکنده هستند و از تکنولوژي هاي دسترسي متفاوت استفاده مي کنند. دوم، کنترل دسترسي به داده هاي توزيع شده در کل سازمان که توسط ذينفعان مختلف مديريت مي شود. پيشنهاد مطرح شده اينست که، پروسه هاي امنيتي بايد با فرض محيط هاي توزيع شده توسعه يابند. اين سيستم‌ها بايد به منظور فراهم کردن دسترسي کنترل شده به داده هاي توزيع شده، به اندازه کافي انعطاف پذير باشند و کانال هاي ارتباطي بين ذينفعان مختلف که به آن داده ها دسترسي دارند، بهبود ببخشند.

خدمات شبکه...
ما را در سایت خدمات شبکه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا passive بازدید : 50 تاريخ : شنبه 22 ارديبهشت 1397 ساعت: 20:03

اگر محاسبات را بعنوان عنصر اساسي پنجم فرض کنيم، آنگاه مي‌توانيم آن را مانند عناصر ديگر همچون آب مدل‌‌سازي نماييم. در اين مدل، کاربران سعي مي‌کنند بر اساس نيازهايشان و بدون توجه به اينکه سرويس در کجا قرار دارد و يا چگونه تحويل داده مي‌شود، به آنها دسترسي يابند.
 
در رويکرد سنتي، سازمانها امنيت را با استفاده از مکانيسم‌ها خدمات شبکه و سياست‌هاي امنيتي مختلف براي سازمان خود فراهم مي‌آوردند و دارايي خود را در پشت فايروال، سيستم‌هاي پيشگيري از نفوذ، و ... پنهان مي‌کردند. امروزه با ظهور رايانش ابري، داده‌هاي شخصي و خصوصا سازمان‌ها در توده ابري قرار مي‌گيرند که محل آن مشخص نيست.
 
امنيت محاسبات ابري، زيرمجموعه‌اي از امنيت کامپيوتر، امنيت شبکه و حتي بصورت گسترده‌تر امنيت اطلاعات است که به مجموعه‌اي از خط مشي‌ها، تکنولوژي‌ها، و کنترل‌هايي اشاره دارد که براي محافظت از داده‌ها، برنامه‌ها، و زيرساخت مربوط به رايانش ابري اشاره دارد.
 
 
رايانش ابری: نگراني‌هاي امنيتی
 
بيشترين استفاده از تکنولوژي مجازي‌سازي، پياده‌سازي زيرساخت رايانش ابري است که منجر به مشکلات امنيتي براي مشتريان مي‌شود. مجازي سازي، رابطه بين سيستم عامل و سخت‌افزار مربوطه را تغيير مي‌دهد. بنابراين يک لايه ديگر به نام مجازي سازي اضافه مي‌کند که بايد به درستي پيکربندي، مديريت، و امن سازي شود.
 
يکسري نگراني در مورد رايانش ابري وجود دارد. اين نگراني‌ها در دو دسته قرار مي‌گيرند: مسائل امنيتي که از جانب ارائه دهنده سرويس رايانش ابري است (سازمان‌هايي که از طريق سرويس ابري، زيرساخت، نرم‌افزار و پلت فرم ارائه مي‌دهند)، و مسائل امنيتي که از جانب مشتريان است. شرکت ارائه دهنده سرويس ابري بايد مطمئن باشد که زيرساخت آن، امن است و داده‌ها و برنامه‌هاي مشتريان، محافظت شده هستند.
 
در زير به برخي از رايج‌ترين نگراني‌هاي امنيتي که در خصوص رايانش ابري وجود دارد اشاره شده است:
•    مکان داده‌ها: سازمان‌ها در زمان استفاده از اين تکنولوژي، اطلاع دقيقي از محل پشتیبانی شبکه ميزباني داده‌ها ندارد. حتي ممکن است نداند که داده‌ها در کدام کشور ذخيره شده‌اند. لذا سرويس دهندگان بايد درباره پاسخگو باشند که آيا داده‌ها در مکان‌هاي خاصي و يا با شرايط قضايي خاصي ذخيره سازي و پردازش مي‌شوند و اينکه آيل تعهدي در خصوص رعايت نياز مندي‌هاي مربوط به حفظ حريم خصوصي مشتريان متقبل مي‌شوند؟
 
•    تفکيک داده: با توجه به اينکه داده‌ها در توده ابر در يک محيط اشتراکي ذخيره مي‌شود، ارائه دهنده سرويس بايد از عدم دسترسي مشتريان به داده‌هاي يکديگر مطمئن شوند. لذا استفاده از مکانيزم‌هاي رمز نگاري مي‌تواند تا حدي موثر باشد. در اين خصوص سرويس دهندگان بايد بتوانند مدارکي در خصوص الگوهاي رمزنگاري طراحي شده و ارزيابي شده توسط متخصصان با تجربه ارائه کنند.
 
•    در دسترس بودن شبکه: ارزش رايانش ابري تنها زماني مي‌تواند مشخص شود که ارتباطات شبکه‌اي میکروتیک و پهناي باند شما، با حداقل نيازهاي شما سازگار باشد بنابراين بايد هر زماني که نياز داشتيد، داده‌ها و سرويس‌ها در دسترس باشد. اگر اينگونه نباشد، نتايج آن مشابه وضعيت حمله انکار سرويس (DoS) است.
 
•    تعهد ارائه دهندگان رايانش ابري: از آنجائيکه ارائه سرويس رايانش ابري، جز کسب و کارهاي جديد است، لذا درباره حيات آنها سوال وجود دارد و سازمان‌ها بايد از تعهد و التزام آنها به ارائه سرويس مطمئن شوند.
 
•    تداوم کسب و کار و بازيابي اطلاعات: کاربران نياز دارند که مطمئن باشند که عمليات و سرويس‌هاي آنها ادامه دارد حتي اگر محيط رايانش ابري، دچار مشکل شود. يک سرويس دهنده بايد بتواند پاسخکوي اين مسئله باشد که در صورت وقوع يک سانحه، چه اتفاقي بر سر داده‌هاي مشتريان خواهد آمد. ارائه دهنده سرويس بايد پاسخگو باشد که در صورت بروز مشکل، توانايي بازگرداندن سرويس ها را دارد يا نه؛ و اينکه اين کار چه مدت طول خواهد کشيد.
 
•    حفظ حريم خصوصي: ارائه دهندگان سرويس‌هاي ابر، مي‌توانند کنترل و نظارت کامل قانوني و يا غير قانوني بر روي داده‌ها و ارتباطات بين کاربران سرويس و ميزبان ابر داشته باشند. لذا اطمينان از حفظ حريم خصوصي يکي از چالش‌هاي اساسي در امنيت است.
 
•    ريسک‌ها و آسيب پذيري‌هاي جديد: تمام تجهيزات سخت‌افزاري، نرم‌افزاري، و شبکه، آسيب پذيري‌هاي پسیو شبکه جديدي را بوجود آورده‌اند. يکسري نگراني وجود دارد که محاسبات ابري، دسته‌اي از ريسک‌ها و آسيب‌پذيري‌هاي جديد را بوجود آورد که تا کنون ناشناخته باشد. 
 

راه حل‌هاي ارائه شده

مسئله اصلي اين است که بيشتر مشکلات بخاطر اين است که ما نمي‌توانيم داخل ابر را ببينيم. بنابراين نياز اصلي کاربران براي کاهش ريسک‌هايي که با آن مواجه هستند، مشاهده درون ابر است. راه حل‌های زیادی برای این موضوع وجود دارد که در زیر به برخی از راه حل‌هاي ارائه شده در اين مقاله، اشاره شده است:
 
•    استفاده از SLA دقيق و وجود ضمانت قابل قبول براي رعايت آن 
•    وجود تضمين مناسب براي تداوم فعاليت تجاري
•    داشتن برنامه  Disaster Recoveryاز سوي ارائه دهنده و تضمين آن
•    بيان جزييات مربوط به سياست‌هاي امنيتي و پياده سازي‌هاي انجام شده از سوي ارائه دهنده خدمات رايانش ابري
•    ارائه اطلاعات کامل زيرساختي در زمان انجام مذاکرات خدمات شبکه و نيز در هر لحظه از طول دوره ارائه خدمات رايانش ابري
•    انجام تست‌هاي نفوذ بطور منظم و دوره‌اي
خدمات شبکه...
ما را در سایت خدمات شبکه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا passive بازدید : 65 تاريخ : شنبه 22 ارديبهشت 1397 ساعت: 14:55

 طرح مسئله
ترکيب تکنولوژي‌هاي مختلف با هدف برآورده نمودن نيازمندي‌هاي کسب و کار، سازمان را با چالش‌هايي جديد روبرو نموده است، چرا که عموماً هيچ روش يا مکانيزمي با هدف جمع آوري، نرمال سازي، مرتبط سازي و اولويت‌بندي ميليون‌ها رخداد گزارش شده از سوي تکنولوژي‌ها و سامانه‌هاي مختلف وجود ندارد. در چنين وضعيتي استفاده از تکنولوژي‌هاي پسیو شبکه مختلف و نامتجانس جز افزايش سربار فعاليت‌هاي امنيتي سازمان، مضاعف شدن اين فعاليت‌ها، ايجاد مدل‌هاي امنيتي ضعيف و عدم موفقيت فرايندهاي مميزي، نتيجه‌اي به همراه نخواهد داشت.
در چنين وضعيتي، مرتبط¬سازي بلادرنگ وقايع مختلف (که توسط تجهيزات و ابزارهاي مختلفي توليد شده‌است) و شناسايي يک حمله يا نفوذ مشخص، بسيار مشکل و عموما غيرممکن مي‌باشد. علاوه بر اين، تحليل‌هاي پس از وقوع حوادث نيز بسيار کند انجام خواهند شد چرا که ترکيب اطلاعاتي که به روش‌هاي متفاوت در ابزارها و تجهيزات مختلف نگهداري مي‌شوند، کاري بسيار زمان بر و پرهزينه است و سوالات زير در اين خصوص مطرح ميگردد:
•    چگونه ميتوان ميليون‌ها واقعه‌اي که روزانه توسط سيستم‌ها، نرم افزار‌هاي کاربردي و کانال‌هاي کسب و کار مختلف توليد مي‌شوند را جمع آوري، نرمال و به يکديگر مرتبط ساخت؟
•    چگونه اين وقايع را ميتوان اولويت‌بندي کرد؟
•    در چنين وضعيتي، چگونه با توليد گزارشات مناسب پشتیبانی شبکه ميتوان رعايت قوانين و مقررات، استانداردها و بهترين تجربيات امنيتي را تضمين نمود؟
•    چگونه مي‌توان از محافظت مناسب دارايي‌هاي با ارزش سازمان اطمينان حاصل نمود؟
•    و بالاخره، چگونه ميتوان تصويري کامل از وضعيت امنيتي شبکه سازمان ارائه نمود؟
ارائه راه حل
مرکز کنترل و عمليات امنيت SOC، ديدي بلادرنگ و جامع نسبت به وضعيت امنيت شبکه سازمان ايجاد مي‌نمايد. در واقع، اين مرکز بواسطه اطلاع رساني‌هاي اتوماتيک خدمات شبکه حوادث و وقايع، توليد گزارشات جزئي و کلي، پاسخ‌دهي اتوماتيک به حوادث و وقايع، رويکردي پيشگيرانه را در جهت مديريت ريســـک‌هاي امنيتي ايجاد خواهد نمود.
همچنين، اين مرکز، وقايع و حوادث را اولويت‌بندي مي‌نمايد، دارايي‌هاي متاثر شده از وقايع اتفاق افتاده را مشخص نموده و راهکارهاي اصلاحي و يا پيشگيرانه را پيشنهاد داده و يا در مواردي از پيش تعيين شده، اجرا مي‌نمايد.
اين مرکز، با ارايه گزارشاتي در سطوح مختلف، نيازمندي‌هاي مربوط به فرايندهاي مميزي و همچنين ارزيابي بخشي از ريسک‌هاي عملياتي زيرساخت شبکه را برآورده مي‌نمايد.
در واقع، مرکز عمليات امنيت شبکه, مکاني است براي جمع‌آوري اطلاعات و تجزيه تحليل آنها جهت پياده سازي استراتژي‌هاي امنيتي، همچون:
•    جلوگيري از حملات مبتني بر شبکه
•    جلوگيري از حملات مبتني بر ميزبان
•    شناسايي و جلوگيري از حملات پيچيده و ترکيبي
•    تشخيص و رفع آسيب پذيريهاي امنيتي تجهيزات
•    ايجاد ابزاري جهت به حداقل رساندن زيان و ضرر اقتصادي


نگاهي کلي به مرکز عمليات امنيت شبکه
مرکز عمليات امنيت، مجموعه اي از عوامل تکنولوژيک، فرآيندها و عوامل انساني است که به صورت پيوسته، رخدادهاي امنيتي میکروتیک را از تجهيزات مختلف و ناهمگون شبکه جمع¬آوري را براي شناسايي وقايع امنيتي آناليز مي نمايد. 
مزايا و قابليت هاي مرکز عمليات امنيت
با توجه به موارد ذکر شده در بخش هاي قبلي، مي توان مزايا و قابليت هاي زير را براي مرکز عمليات امنيت شبکه برشمرد:
•    مديريت و پايش امنيت تجهيزات، شبكه‌هاي ارتباطي و رايانه‌ها، به صورت 24 ساعته
•    مديريت و مانيتورينگ لحظه‌اي تهديدات
•    جمع آوري و آناليز ترافيک شبکه
•    پاسخ دهي به مشکلات و رخدادهاي امنيتي
•    بهبود در اجراي خط مشي ها و استانداردهاي امنيتي

خدمات شبکه...
ما را در سایت خدمات شبکه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا passive بازدید : 55 تاريخ : شنبه 22 ارديبهشت 1397 ساعت: 11:40

با ارائه اولين استاندارد مديريت امنيت اطلاعات، نگرش سيستماتيک به مقوله ايمن‌سازی فضای تبادل اطلاعات شکل گرفت. بر اساس اين نگرش، تامين امنيت فضای تبادل اطلاعات سازمان ها، دفعتا مقدور نمي‌باشد و لازم است اين امر بصورت مداوم در يک چرخه ايمن‌سازي شامل مراحل طراحي، پياده‌سازي، ارزيابي و اصلاح، انجام گيرد. براي اين منظور لازم است هر سازمان خدمات شبکه بر اساس يک متدولوژي مشخص، اقدامات زير را انجام دهد:
 
1-      تهيه طرح‌ها و برنامه‌هاي امنيتي موردنياز سازمان
2-      ايجاد تشکيلات موردنياز جهت ايجاد و تداوم امنيت فضاي تبادل اطلاعات سازمان
3-      اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي امنيتي سازمان
و در نهايت اقدام به پياده سازي سيستم مديريت امنيت اطلاعات نمايد .


1    چالش هاي منجر به شکست پروژه ISMS 
 
پياده سازي هر سيستم مديريتي در يک سازمان با موانعي روبروست. گاه اين موانع آن چنان جدي است که عملا پياده سازي سيستم را غير ممکن مي سازد. به هر حال بايد در نظر داشت که مي توان با شناخت چالش ها و اقدام در جهت بر طرف سازي آنها مسير را در حرکت به سمت آن هموار کرد.
مهمترين موانع پيش رو در پياده سازي ISMS عبارتند از :

1-1    مشکلات مديريتی
 
•    عدم ثبات مديران در سازمان ها هميشه از مشکلات اساسي در پروژه ها مي باشد .اين تغييرات از لايه مديران مياني تا لايه مديريت کلان سازمان، مي تواند صورت گيرد.
•    عدم تعهد مديريت - تعهد مديريت اصلي ترين بحث در شکل گيري ISMS مي باشد. هدف ISMS ايجاد يک سيستم مديريتي پشتیبانی شبکه است حال اگر مديريت تعهدي نسبت به اجرايي شدن ISMS نداشته باشد پياده سازي آن نه تنها به بهبود امنيت در سازمان کمک نمي کند بلکه سازمان را مختل نيز خواهد کرد.
 

1-2    مشکلات کارکنان
 
•    عدم آگاهي مناسب منابع انساني- پيش از پروژه ISMS آگاهي لازم به کارمندان داده نمي شود.
•    کمبود منابع انساني متخصص – عدم حضور نيروي متخصص در حوزه فناوري اطلاعات در سازمان، مشکلات بسياري را از ابتدا تا انتهاي پروژه به همراه خواهد داشت .
•    مقاومت کاربران در برابر تغيير
•    عدم برقراري ارتباط موثر -مديران امنيت اطلاعات مي بايست قادر به ارتباط موثر با کاربران نهايي و از طرف ديگر مديران ارشد و هيئت مديره باشند.
 

1-3    مشکلات سازمانی
 
•    عدم بلوغ سازماني - عدم بلوغ سازماني در بکار گيري سيستم مديريتي از مهمترين موانع در ايجاد ISMS در هر سازمان محسوب مي شود. 
•    تغيير ساختار سازماني – تغيير محدوده و ادارات انتخاب شده در پروژه و گاهي تلفيق و جدا سازي ادارات از ديگر مشکلات پياده سازي است 
•    عدم استفاده از مشاور مناسب - انتخاب مناسب پيمانکاري که تخصص لازم را داشته باشد و متدولوژي مناسبي در پياده سازي ارايه دهد 
•    نداشتن متولي ISMS در سازمان- به دليل ماهيت پروژه که موضوع امنيت است معمولاً در سازمان ها اداره حراست مسئوليت پروژه را بر عهده مي گيرد در صورتيکه سهم بيشتر اين پروژه مربوط به IT است . 
•    عدم تخصيص بودجه مناسب- بسياري از مديران از انتخاب معيار مناسب جهت تعيين رقم بودجه غافل مي شوند و با صرف هزينه کمتر و عدم تخصيص بودجه مناسب براي پروژه شرايط نامناسبي را فراهم مي کنند.
 

1-4    مشکلات فني :
 
•    وجود نرم افزار هاي قديمي و سيستم عامل هاي غير اورجينال - از نقطه نظر فني وجود نرم افزار هاي قديمي و سيستم عامل پسیو شبکه هاي غير اورجينال يکي از جدي ترين چالشهاي امنيتي به شمار مي رود. 
•    عدم وجود الگوي مناسب توسعه با ديدگاه فناوري اطلاعات ، اين مساله باعث عدم مکانيزه شدن بسياري از فرايند هاي سازمان و در نتيجه عدم امکان پياده سازي مناسب سيستم امنيت اطلاعات خواهد شد.
 

1-5    مشکلات مناقصه
 
در پروژه هاي سيستم مديريت امنيت اطلاعات، محصول نهايي در انتهاي پروژه تحويل کارفرما نمي شود و ماهيت پروژه ايجاد سيستم و جاري ساختن اين سيستم در سازمان است. کارفرما با بيان نيازمندي هاي خود و شرکت کنندگان در مناقصه با توصيف روشي جهت پوشش دهي آنها در مناقصات شرکت مي کنند . ار آنجائيکه برداشت متفاوتي از اين نيازها و الزامات مي شود، شرکت کنندگان پروپزالهاي متفاوتي ارائه مي دهند و در نتيجه قيمت هاي پيشنهادي متفاوتي ارائه مي شود که اين مسئله باعث مي شود، قيمت کمتر در مناقصه برنده شود و انتخاب درستي براي پيمانکار صورت نگيرد .
 

2    نتيجه گيري:
 
مشكلات مديران امنيت اطلاعات اين است كه بسياري از مواقع مجبور مي شوند نقش يك متخصص فني با ديدگاه مديريتي فرمان دهنده را بپذيرند.
آن ها معمولا تصميمات مربوط به امنيت اطلاعات را بدون درگير كردن يا مذاكره با كاركنان مي گيرند.، مديريت خوب فناوري اطلاعات به طور فزاينده بستگي به انسان ها و همچنين فرآيندها و ملاحظات فني دارد.
مديران امنيت فناوري اطلاعات به طور فزاينده براي جايگزيني رويكرد كنترلي با يك سبكي كه بيشتر دانشگاهي باشد، فعاليت دارند. اين شامل كمك میکروتیک به كاربر نهايي و بحث و مذاكره و تصميم گيري در مورد مسائل امنيت اطلاعات است.
متاسفانه تحقيقات نشان داده است كه اين دو نقش گاهي اشتباه گرفته مي شود و اين مي تواند به تناقضاتي در پيام هايي كه به كاربران نهايي فرستاده مي شود بيانجامد. مديران امنيت اطلاعات از برخي از مشكلات ذاتي در سازمان، آگاه هستند. از طرفي اگر آن ها يك دستور را بگيرند و وضعيت را كنترل كنند پس از آن موقعيت آنها به گونه اي مي شود كه بيشتر توجهشان معطوف به كاربر نهايي شده و كمتر مي توانند به خود توجه داشته باشند.
 
از سوي ديگر اگر مدير امنيت اطلاعات يك رويكرد بيشتر دانشگاهي و مبني بر اختيار كاربر نهايي براي تصميم گيري بيشتر با توجه به امنيت اطلاعات داشته باشد، پس از آن احتمال رخ دادن حوادث (حداقل در كوتاه مدت) بيشتر خواهد شد و اشتباهات بيشتري به وجود مي آيد.

 

اين حالت نياز به پذيرش و شايد سرمايه گذاري بيشتر براي بهبود آن را دارد. مصاحبه با مديران امنيت اطلاعات نصب شبکه اشكار كرد كه آن ها برروي صحبت، ارائه و تقويت ايده ها تمركز دارند ولي توجهي به گوش دادن به كاربر نهايي ندارند. در نهايت پياده سازي سيستم مديريت امنيت اطلاعات به صورت يک پروژه نيست، که روزي شروع و روزي پايان داشته باشد . ISMS يک سيستم است که بايد از همان ابتدا در لايه هاي داخل سازمان نفوذ کند و امنيت ايجاد شده در سالهاي متوالي توسط کميته هاي راهبردي و استراتژيک سازمان بهبود يابد
خدمات شبکه...
ما را در سایت خدمات شبکه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا passive بازدید : 56 تاريخ : جمعه 21 ارديبهشت 1397 ساعت: 18:01

امروزه در دنیای توانمند فناوری تکنولوژی، "اطلاعات" دارایی حياتي برای کسب و کار سازمانها محسوب می شود. بنابراین تامین امنیت آنها بسیار مهم خواهد بود. عبارت "امنیت اطلاعات"، 
تنها به موضوع ساده حفاظت از نام کاربری و رمز عبور ختم نمی شود؛ مقررات و حریم خصوصی یا خط مشی های حفاظت از اطلاعات مختلف، یک تعهد پویا را برای سازمان ها به وجود مي آورد. 
در عین حال ویروسها، تروجان ها، فیشرها و ... برای سازمان تهدید به حساب می آیند. همچنین هکرها باعث به وجود آمدن خسارات زیادی برای سازمان می شوند، مانند دزدی اطلاعات 
مشتریان، جاسوسی استراتژی های کسب و کار به نفع رقبا، از بین بردن اطلاعات مهم سازمان خدمات شبکه که هر یک از آنها به تنهایی می تواند صدمات جبران ناپذیری را متوجه سازمان ها نماید.
 از این رو استفاده از یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS )  مناسب برای مدیریت موثر دارایی های اطلاعاتی سازمان الزامی به نظر می رسد. 

ISMS شامل مجموعه ای از خط مشی ها به منظور فراهم نمودن مدلی برای ایجاد، توسعه و نگهداری امنیت منابع اطلاعاتي از جمله دارايي هاي نرم افزاري و سخت افزاري مي باشد. این خط مشی ها به منزله راه های امنی هستند که از طریق آنها منابع اطلاعاتي می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. 

استانداردهای مختلفی در زمینه فناوري اطلاعات و ارتباطات وجود دارد که منجر به امنیت اطلاعات می شوند، مانند: PRINCE2OPM3CMMIP-CMMPMMMISO27001PCI DSS,COSOSOAITIL و COBIT. اما بعضی از این استانداردها به دلایل مختلف چندان مورد استقبال سازمان ها قرار نگرفته. در اینجا به بررسی چهار استاندارد برتر دنیا می پردازیم 
که به طور گسترده در زمینه چارچوب، ساختار و امنیت فناوري اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. این چهار استاندارد برتر شامل: ISO 27001, PCI DSS, ITIL و COBIT هستند. 
در ادامه به بررسي و نگاهی اجمالی به کلیات هریک از این چهار استاندارد مي پردازيم:

ISO27001:
استاندارد بین المللی ISO27001 الزامات ایجاد، پیاده سازی، پایش، بازنگری، نگهداری و توسعه ISMS در سازمان را مشخص می کند. این استاندارد برای ضمانت انتخاب کنترلهای امنیتی
 به جا و مناسب برای حفاظت از دارایی های اطلاعاتی، طراحی شده است. زمانی که یک سازمان موفق به دریافت گواهینامه مربوط به استاندارد ISO27001 می گردد، به این معنی ست که
 آن سازمان توانسته امنیت را در زمینه اطلاعات خود مطابق با بهترین روش های ممکن مدیریت نماید. این استاندارد (بخصوص نسخه 2013 آن) برای پیاده سازی در انواع سازمان های دولتی، 
خصوصی، بزرگ و یا کوچک مناسب است. در ایران با توجه به تصویب سند افتا توسط دولت و الزامات سازمان هاي پسیو شبکه بالادستي در صنعت هاي مختلف، کلیه سازمان ها و نهادهای دولتی، ملزم به پیاده سازی
 ISMS گرديده و اکثر این سازمان ها به پیاده سازی الزامات استاندارد ISO27001 رو آوردند.

علاوه بر این که استاندارد ISO27001 خود حاوی کنترل های امنیتی جامعی جهت تضمین امنیت سازمان است، همچنین می تواند به عنوان یک بستر مدیریتی جهت پیاده سازی کنترل های
 امنیتی بیشتری که در استانداردهای دیگر وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

PCI DSS:
استاندارد امنیت اطلاعات در صنعت کارت پرداخت (PCI DSS) یک استاندارد امنیت اطلاعات جهانی است که توسط انجمن استانداردهای امنیت صنعت کارت پرداخت برای افزایش امنیت کارت های اعتباری
 ایجاد شد. این استاندارد اختصاصاً برای سازمان هایی مفید است که در زمینه کارت های اعتباری، کیف الکترونیک، ATM، POS و... اطلاعات مشتریان را نگهداری، پردازش یا مبادله می کنند.
اعتبار این استاندارد به صورت سالیانه بررسی می شود. برای سازمان های بزرگ بررسی انطباق توسط یک ارزیاب مستقل انجام می شود اما سازمان های کوچکتر می توانند انطباق خود را توسط
 پرسشنامه خود ارزیابی بررسی نمایند. 

ITIL
ITIL یک چارچوب عمومی است که بر پایه تجارب موفق در مدیریت سرویس های IT در سازمان های دولتی و خصوص در سطح بین المللی به وجود آمده است. ITIL در اصل یک استاندارد نیست
 بلکه چارچوبی است با نگاهی نوین برای بهبود ارائه و پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات که امروزه از سوی سازمانهای ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هدف
 اولیه این چارچوب این است که مطمئن شود سرویس های IT با نیازهای کسب و کار سازمان منطبق است و در زمانی که کسب و کار به آن نیاز دارد پاسخگوی این نیاز است.

ITIL به عنوان مجموعه ای از کتابها به وجود آمده و بر پایه مدل دمینگ و چرخه PDCA ایجاد شده، نسخه ی فعلی ITIL که مورد استفاده است، نسخه سوم می باشد که ۵ بخش اصلی
 را در بر دارد: استراتژی خدمات، طراحی خدمات، تحویل خدمات، اداره خدمات، بهینه سازی پیوسته خدمات.
همانطور که بیان شد، ITIL بیشتر در شرکت هایی که کسب و کار IT دارند مورد توجه قرار گرفته است.

COBIT:
COBIT  یک گواهینامه است که توسط ISACA و موسسه مدیریت IT (ITGI) در سال 1996 به وجود آمد. این استاندارد چارچوبی برای مدیریت فناوري اطلاعات است. این استاندارد با رویکردی فرآیندگرا در 4 دامنه و 34 فرآیند و مجموعه ای از 318 هدف کنترلی در حوزه ارزیابی فناوری اطلاعات تدوین شده است و مجموعه ای از سنجه ها، شاخص ها، فرآیندها و بهترين¬تجارب را برای کمک به مدیران، ممیزان و کاربران IT ارائه می-دهد.COBIT دارای پنج حوزه تمرکز بر مدیریت فناوري اطلاعات است: تنظیم استراتژیک، تحویل ارزش پشتیبانی شبکه مدیریت منابع، مدیریت ریسک، اندازه¬گیری کارایی . پیاده سازی و بکارگیری COBIT در سازمان¬ها، برای مدیران چارچوبی را فراهم می آورد تا به کمک آن بتوانند برنامه استراتژیک IT، معماری اطلاعاتی، نرم¬افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز IT و کنترل عملکرد سیستم های IT سازمان خود را طراحی نمایند و با کمک این ابزارها به تصمیم¬گیری و سرمایه گذاری¬های مرتبط با فناوری اطلاعات بپردازند.  
همپوشاني حوزه هاي امنيتي :
در سال 2009، یازده حوزه کنترلي اساسی معرفی شد که به 11EC معروف گردید این کنترل ها می بایست توسط سازمان هایی که می خواهند امنیت اطلاعات را پیاده سازی نمایند پیاده سازی شوند، اگر این کنترل ها را به عنوان معیاری برای تحقق امنیت اطلاعات در نظر بگیریم حاصل مقایسه چهار استاندارد مذکور، با توجه به این معیارها به شکل زیر خواهد بود:
 
 
مقایسه چهار استاندارد برتر:
جهت مقايسه متناظر ويژگي هاي اين استانداردها، جدول زير برخي موضوعات قابل تأمل را مشخص مي نمايد.
 
انتخاب استاندارد جهت پياده سازي امنيت اطلاعات :
بسیار مهم است که استانداردی در سازمان پیاده سازی گردد که به عنوان یک معیار همگانی شناخته شده و مورد قبول اکثر سازمان ها و قوانين کشوري باشد، استاندارد ISO توسط 25 کشور راه اندازی شد، این درحالی است که سه استاندارد دیگر تنها در یک کشور شروع به کار کردند. در این خصوصISO  به نسبت سه استاندارد میکروتیک دیگر بسیار شناخته شده تر است، ISO به طور گسترده در جهان توسط 163 کشور مورد استفاده قرار گرفته است، در مقایسه با PCIDSS (125)، ITIL (50) و COBIT (160). ISO27001 به علت جامعيت کنترلهاي آن نسبت به سه استاندارد امنیتی دیگر، موجبات پذيرش آن توسط مشتریان، تامین کنندگان، خریداران و مدیران را فراهم مي سازد.
 
 
همانطور که در شکل نیز مشاهده می نمایید، امنیت اطلاعات که به عنوان جزئی از حاکمیت فن آوری اطلاعات در نظر گرفته می شود، بیشتر توسط ISO27001 پوشش داده شده، در صورتی که ITIL و COBIT سهم بیشتری در خصوص حاکمیت فناوری اطلاعات دارا می باشند، گستردگی این استانداردها در شکل مشخص شده، نواحی مشترک، نشان دهنده کنترل های امنیتی و حوزه هایی هستند که استانداردها با یکدیگر  همپوشانی دارند، همچنین همانطور که مشاهده می شود PCI DSS همپوشانی زیادی با ISO27001 دارد با این تفاوت که PCI DSS در حوزه امنیت کارت فعالیت می کند، این شکل بیانگر این موضوع است که پیاده سازی ISO27001 علاوه بر اینکه به تنهایی امنیت اطلاعات را در سازمان به صورت عمومی تضمین می نماید، می تواند به عنوان بستری مناسب جهت پیاده سازی استانداردهای امنیتی دیگر متناسب با حوزه کاری هر سازمانی مورد استفاده قرار گیرد.
هر استاندارد به نوعی نقش خود را در پیاده سازی امنيت اطلاعات ایفا می کند، به عنوان مثال ISO27001 بر سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، PCIDSS بر امنیت اطلاعات مرتبط با تراکنش کسب و کار و کارت هوشمند، ITIL و COBIT بر امنیت اطلاعات و ارتباطشان با مدیریت پروژه و حاکميت فناوري اطلاعات تمرکز دارند. به طور کلی استقبال عمومی در استفاده جهانی از استانداردها، نشان می دهد که ISO27001 برتر از سه استاندارد دیگر در سطح جهانی ظاهر شده است به خصوص براي ايجاد سيستم مديريتي امنيت خدمات شبکه اطلاعات، این استاندارد نسبت به دیگر استانداردها راحت تر پیاده سازی می شود و توسط ذینفعان (مدیران ارشد، کارکنان، تأمین کنندگان، مشتریان و قانون گذاران) به خوبی قابل درک است. از این رو با در نظر گرفتن سطح بالاي قابلیت استفاده و اعتماد به ISO27001 در جهان، میتوان اين استاندارد را همچون زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی و جهانی در استانداردها و معیارهای ISMS دانست.
خدمات شبکه...
ما را در سایت خدمات شبکه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا passive بازدید : 56 تاريخ : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 ساعت: 18:27

8 روش برای مجازی سازی کامپیوترهای شخصی وجود دارد که قابلیت ارتقا را افزایش داده و هزینه را کاهش می‌دهند.
 
مجازی سازی کامپیوترهای شخصی می‌تواند از هزاران کاربر محلی و کاربران از راه دور که نیاز به دسترسی به نرم افزارهای کاربردی خدمات شبکه و داده‌های خود دارند، بدون توجه به آن که در کجا قرار دارند و از چه ابزاری استفاده می‌کنند، پشتیبانی کند. بکار بردن دستکتاپ مجازی در محل کار به شما این امکان را می‌دهد تا هزینه مدیریت دسکتاپ خود را کاهش دهید و از قابلیت حرکت نیروی کاری بزرگ‌تری برخوردار گردید، حال چگونه می‌توان آن را پیاده‌سازی کرد؟
 
راه‌های متعددی برای مجازی سازی دسکتاپ وجود دارد که با استفاده از آن‌ها در زمان و پول خود می‌توانید صرفه‌جویی کنید و راه‌حل‌های مذکور از قابلیت حرکت نیروهای کاری شرکت‌های بزرگ پشتیبانی کرده و به کارمندان شما این امکان را می‌دهند تا به فایل‌های خود، حتی بر روی ابزاری مبتنی بر BYO، بگونه‌ای کاملا امن دسترسی داشته باشند. در زیر به نمونه‌های بخصوصی از نحوه مجازی سازی پشتیبانی شبکه دسکتاپ اشاره می‌کنیم که به کسب و کار شما را قدرتمند می‌سازد:
 
1. دسترسی به نرم افزارهای کاربردی بحرانی مرتبط با کسب و کار از طریق ابزارهای متحرک بدون وجود مخاطرات امنیتی.
 
2. صرفه جویی در زمان و پول با اضافه کردن کارمندان جدید، باز کردن دفاتر جدید و حتی شروع عملیات از راه دور، ظرف مدت چند دقیقه.
 
3. پشتیبانی آسان از راه‌اندازی دسکتاپ برای کارمندان راه دور که نه تنها در زمان صرفه جویی می‌کند بلکه با کاهش نیاز به مسافرت و سفر کردن به طرح ابتکارهای سبز کمک می‌کند.
 
4. حذف ریسک زیر پا گذاشتن استانداردها یا کار با شاخه‌های امنیتی پسیو شبکه با ارائه روشی امن، ایمن برای دسترسی به نرم افزارهای کاربردی، ایمیل‌ها، دسکتاپ‌ها و داده‌ها.
 
5. ارائه تعادل میان زندگی کاری و زندگی عادی به کارمندان با حمایت از کارمندان مجازی و قادر ساختن کارمندان در انجام کارهای خود از خانه یا هر کجای دیگر.
 
6. بهبود کارآیی روز به روز با حفظ یکپارچگی و مدیریت مرکزی در تمامی امور
 
7. جذب بهترین کارمندان از سرتاسر نقاط جهان و ایجاد بهترین نیروی کاری متحرک برای کسب و کار
 
8. صرفه جویی مؤثر در پول و زمان با به روز رسانی نرم افزارهای کاربردی و دسکتاپ‌ها در عوض جایگزین کردن و راه‌اندازی هر یک از کامپیوترهای مربوط به فردی مجزا.
بکار بردن مجازی سازی دسکتاپ به نیروی کاری شما امکان گسترش در سطح جهانی را می‌دهد. ایجاد امکان میکروتیک کار از هر کجا و در هر زمان برای کارمندان، ضمن دادن راحتی در انجام کارها، تعادل بهتری میان میان کار و زندگی برای کارمندان بوجود خواهد آورد.
خدمات شبکه...
ما را در سایت خدمات شبکه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا passive بازدید : 72 تاريخ : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 ساعت: 11:04

اکنون زمان بیداری از منظر امنیت رسیده است. وقتی نوبت به حملات پیشرفته و هدفمند می‌رسد، آیا سازمان شما واقعا آنقدر محافظت می‌شود که تصورش را می‌کنید؟
 
در پاسخ: احتمالا خیر. حملات پیشرفته و هدفمند پیچیده تر و حرفه ای از گذشته شده اند و سرعت این تهدیدات نیز رو به افزایش است. با استفاده از تکنیک‌ها‌ی فوق العاده موذی و خائنانه، مجرمین سایبری در عبور از سدهای امنیتی سنتی موثرتر عمل کرده و قادر به انتشار انبوه داده‌ها‌، سرقت و نقض حقوق مالکیت معنوی (IP) و سرقت اسرار و اطلاعات محرمانه بنگاه اقتصادیتان هستند.
 
در سال‌ها‌ی اخیر، عملیات تروریسم سایبری و نقشه‌ها‌ی هک پیشرفته همچون،(GhostNest)،(Night Dragon) و (Nitro) شرکت‌ها‌ی بین المللی و دولت‌ها‌ را به قصد سرقت داده‌ها‌ی حساس خدمات شبکه وارد کردن ضرر و زیان مالی و خدشه دار کردن شهرت و اعتبار شرکت هدف قرار داده اند؛ که بدل به پدیده ای جهانی شده است: زمانی گفته می‌شد نرم افزار جاسوسی (Spyware) در اوایل سال 2012 به عنوان یک سلاح در کشمکش‌ها‌ی سوریه تبدیل شده است، درحالیکه دولت از بد افزار (Malware) برای جاسوسی فعالیت‌ها‌ی مخالفین و آلوده ساختن رایانه‌ها‌یشان به ویروس استفاده می‌کند.
 
در مقایسه با تهدیدات پراکنده و گسترده تر گذشته، ماهیت تهدیدات نیز پیشرفته تر، هدفمندتر و مصرانه تر شده است. همانند حمله «عملیات سپیده دم» (Operation Aurora) به گوگل یا انتشار داده‌ها‌ی سیستم‌ها‌ی پرداخت جهانی، بانک جهانی و آر.اس.ای. که حقوق مالکیت معنوی را هدف قرار داده اند، تهدیدات پیشرفته  مستمر (APT) از چندین مرحله و مجرا برای نفوذ به شبکه و دسترسی به داده‌ها‌ی ارزشمند بهره می‌جویند. 
 
بد افزارها نیز می‌توانند خود را با استفاده از تکنیک‌ها‌یی همچون چند شکلی (پلی‌مورفیسم) یا مبهم سازی کدها (Obfuscation) پنهان کرده یا تغییر قیافه دهند. در واقع، بد افزار نقاط ضعف و آسیب پذیر ناشناخته را از طریق حملات (Zero-Day) هدف قرار می‌دهد. حملات پیشرفته هدفمند نیز از روش‌ها‌یی با دهه‌ها‌ قدمت ولی فوق العاده خسارت بار همچون (Spear Phishing) استفاده می‌کنند؛ به عبارت دیگر، داده‌ها‌ی شخصی قربانیان که از طریق پروفایل‌ها‌ی شبکه‌ها‌ی اجتماعی عمومی بدست آمده اند در جهت فریب‌شان و افشای اطلاعات حساس و اطلاعات محرمانه دسترسی به شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
 
با وجود سرمایه گذاری تخمینی 20 میلیارد دلار سالیانه در امنیت جهانی امنیت فناوری اطلاعات، طبق تحقیقات گارتنِر، شکاف امنیتی هنوز نیز وجود دارد. به عنوان مثال: بر اساس نظرسنجی وضعیت جهانی امنیت اطلاعات توسط مجله CSO در 2012، تهدید از نوع حملات پیشرفته مستمر مخارج امنیتی سازمان‌شان را تحت شعاع قرار می‌دهد، ولی تنها 16% گفتند که شرکت‌ پشتیبانی شبکه سیاست امنیتی متمرکزی برای پرداختن به مسائل پیرامون تهدیدات پیشرفته مستمر دارد. 
 
هزینه‌ها‌ و مخارج تهدیدات پیشرفته مستمر، تبدیل به تعهد مالی چشمگیری شده اند که حد سودآوری سهام داران را شدیدا تحت تاثیر قرار می‌دهند. مسئله تا جایی جدی است که کمیسیون بورس اوراق بهادار و ارز ایالات متحده راهنمایی جامع پیرامون حوادث سایبری را برای اطلاعات عمومی منتشر ساخته است. 
خطر قابل ملاحظه است. برای مثال، بیش از 95% از فعالیت‌ها‌، روندها، برنامه‌ها‌ یا سیستم‌ها‌ دست کم با 10 رویداد حمله در هفته به ازای هر گیگابیت در ثانیه مواجه می‌شوند (معدلی برابر حدودا 450 رویداد حمله در هفته به ازای هر گیگابیت در ثانیه). مکانیزم‌ها‌ی امنیتی سنتی دیگر نمی‌توانند خود را با حملات چند مرحله ای فوق العاده پویایی همگام سازند که امروزه آنها را بنام حملات پیشرفته هدفمند می‌شناسیم.  
سازگاری با تهدیدات پیشرفته مستمر امروز بدل به کابوس هر مدیر ارشد فناوری اطلاعاتی نصب شبکه شده است؛ برای مثال، براساس گزارش تحقیقات فارستر (2011)، 71% متخصصین امنیت فناوری اطلاعات که از آنها نظرسنجی به عمل آمده است معتقد بودند «تغییر و نمو ماهیت تهدیدات« عمده ترین چالش پیش رویشان است.
 
 
آمادگی امنیتی
 
اساسا، سازمان‌ها‌ از یک راهبرد امنیتی چند لایه با انواع کنترل‌ها‌ی سطح میزبان و مبتنی بر شبکه استفاده می‌کنند؛ که به آنها حس امنیت کاذبی می‌دهد. برای مثال، طبق مطالعه آگاهی از خطرات تهدید کننده داده‌ها‌ توسط IANS در فوریه 2012، بیش از 46% پاسخ دهنده‌ها‌ گفتند که به یک برنامه امنیتی چند لایه متکی هستند و باور دارند که در حال حاضر به هیچ وجه در خطر نیستند. پیش از آن، تحقیقات فایرآی نشان داده است که بیش از 95% از سازمان‌ها‌ در زیرساخت‌ها‌ی اشتراک فایل، ایمیل و وب خود به بدافزارهای پیشرفته آلوده اند.
 
حملات هدفمند و بدافزارهای پیش رفته به آسانی از سدهای دفاعی سنتی همچون فایروال‌ها‌، سیستم‌ها‌ی جلوگیری از نفوذ غیر مجاز (IPS)، نرم افزارهای آنتی ویروس و دروازه‌ها‌ی وب یا ایمیل عبور می‌کنند. این چهار کارکرد فناوری ستون‌ها‌ی اصلی چارچوب امنیتی اکثر سازمان‌ها‌ را تشکیل می‌دهند. البته هر یک به تنهایی یا حتی ترکیب آنها نیز نمی‌تواند با کارایی مطلوب به نبرد علیه حملات پیشرفته هدفمند به پردازد. بگذارید تا علت آن را برایتان توضیح دهیم.
 
فایروال‌ها‌، که از سیستم‌ها‌ و خدماتی محافظت می‌کنند که عملا نباید برای عموم قابل دسترسی باشند، در برابر حملات بد افزار zero-day و هدفمند کاملا کور هستند. حملات آغازین و بد افزارهای بعدی که امنیت سیستم‌ها‌ی رایانه ای را به خطر می‌اندازد از پروتکل‌ها‌ی ارتباطاتی استفاده می‌کنند که شرایط را برای عبور آنها از سد فایروال فراهم می‌سازند. فایروال‌ها‌ی نسل بعد (NGFW) لایه‌ها‌ی قوانین حفظ حریم خصوصی را براساس کاربران و برنامه‌ها‌ی کاربردی به سیستم اضافه می‌کنند و سدهای حفاظتی سنتی همچون، آنتی ویروس‌ها‌ و سیستم‌ها‌ی جلوگیری از نفوذ غیر مجاز را تقویت می‌کنند؛ با این حال، سد حفاظتی پویایی را شامل نمی‌شوند که قادر به کشف و مسدود ساختن تهدیدات نسل بعد یا رفتار در حال تغییر سریع حملات باشد.
 
سیستم‌ها‌ی جلوگیری از نفوذ غیر مجاز (IPS)، در واقع برای آشکارسازی و تحلیل حملات مبتنی بر خدمات پسیو شبکه در برنامه‌ها‌ی کاربردی سرور و سیستم عامل (OS) بجای حملات از طریق برنامه‌ها‌ی کاربردی طرف مشتری (Client) که تسلط چشمگیری بر منظر امنیتی جاری داشته، طراحی و توسعه داده شده اند. این سیستم‌ها‌ از امضاهای (دیجیتال)، بازرسی بسته‌ها‌، تحلیل (DNS) و الگوریتم‌ها‌ی اکتشافی یا پیچیده استفاده نمی‌کنند، ولی هنوز هم قادر به کشف حملات zero-day نیستند، بویژه اگر کد بدافزار شدیدا تغییر قیافه داده، پنهان شده یا طی چندین مرحله تحویل شود.
 
نرم افزار آنتی ویروس، عموما به پایگاه‌ها‌ی داده بسیار بزرگ از تهدیدات شناخته شده تکیه دارند که توسط فروشندگان این گونه نرم افزارها نگهداری می‌شوند. درصورتیکه امضا یک تهدید در فایل سیستمی شناسایی شود، آن فایل قرنطینه یا حذف می‌شود. البته از آنجاییکه فروشندگان اطلاعاتی راجع به تهدیدات جدید پیش رو ندارند، جلوگیری از آنها نیز لزوما دشوار خواهد بود؛ یا اینکه اغلب فروشندگان نمی‌توانند همگام با افزایش حجم نقاط ضعف و آسیب پذیری در انواع ابزارهای کاربردی ضمیمه (Plug-In) مرورگرها حرکت کنند. در ارتباط با فیلترینگ ایمیل های اسپم، سایت‌ها‌ی فیشینگ کلاهبرداری از دامنه‌ها‌ و نشانی‌ها‌ی وب (URL) استفاده می‌کنند، شیوه لیست سیاه در مقایسه با فعالیت‌ها‌ی مجرمانه از این قبیل خیلی عقب افتاده است. 
 
دروازه‌ها‌ی وب، از فهرست نشانی‌ها‌ی وب «شناخته شده بد» استفاده می‌کنند که از انتقال داده‌ها‌ی وب و وب سایت‌ها‌یی جلوگیری می‌کنند که بدافزار شناخته شده اند؛ با این حال، دروازه‌ها‌ی وب هیچ سد حفاظتی را در برابر تهدیدات آتی ارائه نمی‌کنند. فیلترهای وب نیز  یک وب سایت را درصورتیکه بد افزار و نقطه ضعف مورد استفاده اش ناشناخته باشد بدون مشکل عبور می‌دهد. 
 
با همه این حرف‌ها‌، سدهای دفاعی متداول شبکه هنوز هم لازم هستند، ولی ما را در برابر بدافزارهای پیشرفته،  حملات zero-day و حملات پیشرفته مستمر هدفمند محافظت نمی‌کنند؛ شاید به این خاطر که این سدهای دفاعی براساس دو فناوری حفاظتی پایه – فهرست‌ها‌ و امضاها – طراحی و توسعه یافته اند. در واقع، آنها فقط قادر به پویش اولین حرکت یا حملات در حدود معین بوده و بر امضاها و الگوهای شناخته شده سوء رفتارها برای شناسایی و مسدود ساختن تهدیدات تکیه دارند. 
 
با این حال، جدی ترین و موفق ترین حملات از نقاط ضعف و آسیب پذیری ناشناخته بهره برداری می‌کنند. درصورتیکه حملات میکروتیک به دور از چشم رادار امنیتی باقی بمانند، بدافزار کاملا پنهان باقی می‌ماند و شبکه باز هم در برابر حملات موذیانه کدهای پلی‌مورف تهدیدات پیشرفته مستمر آسیب پذیرند که سیستم‌ها‌ی دفاعی سنتی را خنثی می‌کنند. ابزارهای سنتی گاهی درصورتیکه قبلا کدهای بدافزار را ندیده باشند اجازه ورود به آنها می‌دهند. 
 
تکنیک‌ها‌ی فیلترینگ مبتنی بر الگوریتم‌ها‌ی هیورستیک، بویژه حدس‌ها‌ی آگاهانه بر اساس رفتارها یا همبستگی‌ها‌ی آماری نیز کم هستند. یک سیاست آشکارسازی هیورستیک بسیار فعال می‌تواند در موارد متعددی اشتباها حملات را آشکار سازد؛ یک سیاست آشکارسازی هیورستیک با فعالیت کم تعداد هشدارهای نادرست را کاهش می‌دهد ولی در عین حال، ریسک عدم شناسایی رویدادهای حمله بد افزار را افزایش می‌دهد. 
 
خدمات شبکه...
ما را در سایت خدمات شبکه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا passive بازدید : 59 تاريخ : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 ساعت: 18:08